tisdag 5 oktober 2010

Många bollar i elden

Att hålla på med många saker samtidigt kan fungera som både ett stressande ok över axlarna men också som någon sorts motivator. När det inte funkar att jobba med det ena - så är det bara att gå på med det andra.

Och lite så är det nog nu. Dock har man väl försatt sig själv lite i den sitsen - för samtidigt man har mycket uppgifter vad gäller utbildning så har man också massa privata grejer man också jobbar med.
Men just nu har vi ju den jättehärliga Gunna Grähs i en Bilderbok-för-barn-kurs, vilket är helt fantastiskt.. Jag gör någon sorts egen adaption på en amerikansk text som är fetingupphovsrättsskyddad så det blir bara bilder jag kan lägga upp här.
Men här är i alla fall en av de bilder jag jobbar på nu; historiens främste protagonist som tar sig friheter i korvkiosken.


Jag måste också slå ett slag för den bästa arbetsmusiken just nu; Expo 86 med Wolf Parade.
Inte en enda dålig låt, lätt ett av årets bästa skivsläpp. För alla er som gillar indie rock och lite halvexperimentiell musik i allmänhet så borde ni kolla in dessa. De är värda en lyssning eller två.

1 kommentar:

  1. Gillar verkligen dina bilder till Rolle och Fille! Du får ta och spela Wolf Parade för mig :)

    SvaraRadera