måndag 4 oktober 2010

Avbrott

Ibland när man håller på med väldigt många saker samtidigt måste man bara ta en paus från alltihop. Och göra något riktigt tramsigt. Det har jag gjort idag.

Jag återupplivade min gamla skitserie om gul(d)fisken Svullo som älskar ordvitsar.




Jag började teckna Finns i Sjön (som då bara hette Svullo) för tio år sedan, när jag gick i åttonde klass. Jag har inte velat teckna om den utan har behållit den i den barnsliga stil den gjordes i då. Officiellt är anledningen till detta att den tappar lite av sin charm annars. Inofficiellt är det för att jag är en lat jävel.
Det är skönt med avbrott. 

15 kommentarer:

  1. fan va sexig blogg! att du är så vass!

    SvaraRadera
  2. Den mystiske ordvitsaren5 oktober 2010 kl. 00:46

    Jag gillar den där guldfisken, mer ordvitsar åt folket!

    SvaraRadera
  3. Det är en sån där ordvits jag önskar jag hade kläckt. Titanic-pizzan kanske är så "läcker" att den tar in vatten? :D

    SvaraRadera
  4. Hade ju redan hört isbergssallad-vitsen, men den får ju en verklig rennässans med denna serie ;) Stiligt färglagd är den också!

    SvaraRadera
  5. Tack så mycket allihopa, även "Den mystiske ordvitsaren" ;)
    Martin: Rennässans är kanske det mest preteniösa ordet som finns, särskilt i ett sånt här sammanhang XD
    Efraim: Haha, ja - kanske det! Jag har uppföljare på gång iaf, så man får väl se...

    SvaraRadera
  6. Haha, jag minns när du tecknade svullo och jag tecknade typ "Ove o Tage" med kukar som blev ormar. Undra vad Freud skulle säga om det?
    Sjukt kul att se det ingen nu iaf, skitsnyggt gjord med alltind, du är fan så duktig.
    Känns som om Finns i sjön är rättså säljbar i nån gbg-tidning förresten. :)

    SvaraRadera
  7. Haha just det! Det var tider det, brorsan! Jag tror Freud hade varit stolt över dig! ;)
    Tack så jättemycket för de fina orden också, känns väldigt roligt att höra :) Du ska veta hur gott jag pratar om dig o dina grejer för mina vänner i skolan - jag tycker du är skitbra. Kul också att den kanske skulle gå hem i nån gbg-tidning just, det är väl kanske mer där de gillar den här lättköpta typen av humor? ;)

    SvaraRadera
  8. Han skulle nog varit stolt över "Hotell Faza" också ;)
    Kom på att jag har ju ett sånt här googlekonto, dock ingen blogg knyten till den men soft att slippa fylla i namnet.
    Kul att du tycker jag är bra:) Känns som om jag kört fast lite nu, har inte hänt så mycket på ett tag, mycket förberedelse och sånt dock. :)
    Jag tänkte mest på att gbg är ordvitsarnas mecka :-) Du kan ju testa att skicka in till typ nån, fast har hört att det är svårt den vägen också.

    SvaraRadera
  9. Haha jo, Hotell Faza är ju lite lagom psykadeliskt det med, i synnerhet "Sahara" med den magiska anden i rumpan >_<
    Jaså, är det så? Hur går det med tejpprojektet då?

    Jovisst, det är säkert svårt som fasen den vägen också, men jag hade tänkt ligga på massa tidningar o sånt sen när jag slutat och fr mer tid över till sånt :)

    SvaraRadera
  10. Tejpprojektet går bra, men har avstannat lite tyvärr. Kan mejla bilder på skapandeprocessen dock om du vill. Ganska fina.
    Testa också NLT och sånt, om de där jävla tranorna kan få vara med så... ;)

    SvaraRadera
  11. Ja, jag skulle gärna ta en kik på skapandeprocessen :) En sådan process skulle ju funka utmärkt i ett bloggsammanhang, tex :)

    SvaraRadera
  12. Minns Svullo mer än väl :), fast denna är strået vassare.

    SvaraRadera
  13. Calle: ja, jag ska mejla dig, ursäkta att jag inte gjort det än. :) får väl blogga dårå kanske ;)
    fast mer sugen på en hemsida med verkförteckning osv, och då kan man ju inkludera en bloggjävel på nåt sätt också.

    SvaraRadera
  14. Ja, du skulle ju kunna ha någon sorts kombinerad grej där... och min mejl är fortfarande ganska tom ;)

    SvaraRadera
  15. Nu har jag mejlat till ladan iaf! :P /R

    SvaraRadera