söndag 3 oktober 2010

Leva och andas

Sjukt dåligt prettoinlägg på gång känner jag. Men så kan det vara.

Konsten har för mig alltid varit en sorts ventil och avbrott från allt annat. Någonting jag alltid behövt, tror jag. Härligt vore det ju på ett sätt om man kunde kombinera denna ventil med någon sorts marknad och leva på det. Det är ju drömmen, och det är ju långt kvar att gå dit förstås - men det är väl därför som det är lite extra roligt när man får ett beställningsjobb. Och även om det inte blir samma sorts ventilering på det viset, så kan man ändå rida på det faktum att någon faktiskt tycker att det man gör är bra, och därför vill ha något eget, rätt länge.

Kulturmarknaden för en tecknare var smal redan innan valet 2006, och det blir väl knappast bättre efter höstens valdebacle.



Här är i alla fall en skiss på den bild jag arbetar på nu; det är en kompis till mig vars son här syns i superhjältetights påspöandes både Green Goblin och Jokern.

7 kommentarer:

  1. Vad tuff den blev nu när bakgrunden är med! Den kommer att bli kanon, förbered dig att få mycket positivt av hela familjen :D

    SvaraRadera
  2. Tack hörni! Det är långt kvar till 100% färdig bild, men jag hoppas det blir bra :D

    SvaraRadera
  3. Ser bra ut! Gött att du också gjort en blogg kalle! Ju fler kompisar som har desto intressantare blir det tror jag! Vad sägs om ett gammalt hederligt länkutbyte? Lägger till din blogg i vilket fall! :D

    SvaraRadera
  4. Glömde säga... sjukt snygg layout du har fixat på bloggen!

    SvaraRadera
  5. Efraim: Självklart godtar jag erbjudandet om ett hederligt gammalt länkutbyte! :) Bokmärker din nu på stört!

    Rebecca: Tack! ;)

    SvaraRadera