torsdag 14 oktober 2010

Barnboken går framåt

På fredag nästa vecka är det deadline för våran barnbok, och då är det minsann bäst att den är klar! Det går väl hyfsat för mig ändå, känner att jag ligger rätt bra med rent tidsmässigt. Uppgiften består i att tillverka en dummy, alltså ett sorts utkast med fullt begripliga skisser, i rätt format varav två uppslag skall vara "tryckfärdiga", med allt vad det innebär.

Jag jobbar nu på färgläggningen av ett par bilder i boken, och använder mig av digital teknik. Experimenterar lite gör jag dock, och har provat att färglägga allt som inte har med huvudkaraktärerna och mat att göra, i fält.
Som sagt kan jag inte publicera texten till bilderna i och med att det är upphovsrättsskyddat material. Dessa texter har vi dock fått tolka fritt, vilket i mitt fall har lett till att de två huvudkaraktärerna blivit ett homosexuellt par, där den ene är en feeder och tycker om att göda upp sin partner. Nu kanske det här inte är det mest... passande för en barnbok för barn i åldrarna 3-8 - men jag har försökt göra det någorlunda subtilt. Någorlunda.

3 kommentarer:

  1. Tycker din omformulerande tolkning av texten är mycket underhållande och som du skriver så är det diskret i boken, men ändå en aning :)
    Du fick till en fin bakgrundsgrön färg bakom Rolle också, nu poppar allt det andra fram.

    SvaraRadera
  2. Fint koncept, broder. :)
    Förresten, du borde aktivera dig mera på forumet, det saknar dig.

    SvaraRadera
  3. Stin: Haha tack! Känns bra att höra!
    Richard: Tack! Ja just det, forumet - det hade jag nästan glömt. Gjort en blixtvisit där nu :)

    SvaraRadera