fredag 18 februari 2011

Silverpilen

Jag fick idéen av min vän Elena när hon visade sin första serie från Serie- och Bildberättarprogrammet. Först tänkte jag att jag aldrig skulle visa upp min gamla skräpserie, för ofta händer det att jag slutar att vara nöjd med någonting timmen efter att det är färdigställt.

Men visst, den här ligger mig varmt om hjärtat - för jävlar vad jag slet för att få färdigt den här stackars pjäsen på ynka nio sidor! Det märks när man utvecklats, både färdighetsmässigt och snabbhetsmässigt. Så, här är iaf den första längre serie jag gjorde på SoB.







4 kommentarer:

  1. Den var bra men förstod inte riktigt slutet!

    SvaraRadera
  2. Gött att du tyckte den var bra utan att förstå slutet ;) Om du kikar så ser du att samma kommentarer som fälls i början med några som bråkar fälls i slutet när de kommer ut ur tåget. Och sen ser han sig själv släpa in Elin i tåget. Tanken är att de fastnat i en tidsloop :)

    SvaraRadera
  3. Men ååhh, jag som skulle vara smart och säga att det var en timeloop! -.-
    Fan vilket jobb med alla små människor! Väldigt bra variation på vinklar för att vara så tidigt i utbildningen! Och bra dialog tycker jag också, känns rätt liksom. Cliffhangern innan de ser skelettet på vagnen var mycket effektiv, särskilt när man klickar upp sidorna var för sig och jag fann mig försöka scrolla neråt för att se fortsättningen i min iver :P
    Väldigt bra jobbat!

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket Olov! :D och förlåt för att jag snodde din kommentar ;) vad glad jag blir, särskilt för kommentaren om olika vinklar - något jag känner att jag ibland inte är så bra på alls. Kul att du gillar den, det betyder mycket :)

    SvaraRadera