onsdag 1 december 2010

Cartoonspalter klara!

Jag jag tidigare skrivit om har vi ju nyligen tillverkat cartoonspalter (dvs ett sorts kåseri i bild), och igår hade vi redovisning på detta. Det var väldigt roligt att se vad resten av klassen drygat sig om (för det är ju typ det man gör) och det kändes som ett härligt avslut på en skön uppgift.
Dock är den inte riktigt avslutad än, för vi ska göra en spalt till. Dessa ska sedan tryckas upp i ett gemensamt album där alla har med sina alster! Hemskt roligt att ha kvar som ett minnne!
Dessutom är det nu dags att dra igång med karikatyrer, något jag sett framemot länge. Jag hoppas det går bra - det är väldigt mycket att stå i inför jul och terminsbyte dock!



Hursomhelst, mina första två cartoonspalter om Gränslandet är färdiga, och här ovan har vi numero uno. Den andra kommer senare.

Sådant här kan ju potentiellt göra folk förbannade - men är det inte lite det som är meningen?

2 kommentarer:

  1. Skrev typ samma sak om martins, men det här skulle jag lätt kunna se i valfri dagstidning! Riktigt bra jobbat! Framförallt kul att läsa, jag vill ha mer (kå)serier! :D

    SvaraRadera
  2. Tackar Efraim! Riktigt kul att höra, det känns som en sån grej jag verkligen skulle kunna tänka mig att pyssla med också :D Du ska få mer (kå)serier din ordvitsare, har ju en till att visa än så länge iaf ;)

    SvaraRadera