torsdag 9 december 2010

Karikatyrer

Det är mycket festligt med karikatyrer, och jag har väl egentligen alltid gillat sådana - även om jag inte praktiserat det så mycket. Men nu har jag chansen att testa lite.

Uppgiften går ut på att välja en offentligt känd person att karikera. Först skall man tillverka ett porträtt i blyerts av personen i fråga, och sedan skall tre olika karikatyrer skapas. Jag har gjort ett par av bilderna nu, och känner mig väl ändå ganska tillfreds med resultatet.

Personen jag valt är ingen mindre än Fidel Castro, Kubas expresident. Det visade sig vara svårare än jag trodde, men kul har det varit:




Porträttet, som jag egentligen var ganska nöjd med tills jag upptäckte att Fidel (som ändå är ganska lik Fidel själv) egentligen är ännu mer lik någon annan. En amerikansk skådis (mycket begåvad). En tia till den som ser vem det är.

6 kommentarer:

  1. Al Pacino måste jag säga.
    Snyggt

    SvaraRadera
  2. Haha, det är fel faktiskt. Rätt svar ska vara Jeff Bridges.
    http://content.answcdn.com/main/content/img/getty/0/5/93065505.jpg
    Fast även om du hade haft rätt hade det varit svårt att ge dig en tia, herr/fru anonym ;)

    SvaraRadera
  3. Snyggt! kul med karikatyrer :D jag hade nog gissat rätt om du bara inte hade avslöjat svaret så jäkla snabbt x3

    SvaraRadera
  4. jag tror att anonym alltid är mamma.
    /richard

    SvaraRadera
  5. Tack Pekka! :D Haha, jag tar dig på ditt ord då, du kan få en tia av mig sen ;)

    Haha bror; det kan vara så faktiskt, och jag anade det - men tyckte det var kul att skriva ;) Vad tyckte du om bilderna?

    SvaraRadera
  6. Jag diggar dom jättemycket, du har alltid varit en fena på karikatyrer :)

    SvaraRadera