lördag 18 december 2010

Detet får uppföljare!


Fanzinet jag gjorde ihop med mina goda kamrater Martin Piazzolla och Rickard Fornstedt och som såldes på SPX 10 får en uppföljare!

Det har länge tvistats om huruvida vi verkligen skulle göra en uppföljare, och vad vi i så fall skulle göra - men nu står det alltså klart. Och vi ska göra en fortsättning. Av varandras serier.
Vi kommer att få helt fria händer vad gällande tillverkningen, och vi kommer heller inte att avslöja något angående våra tankar för varandra förrän allting är färdigt. Det har fallit på mig att göra del två av Fornstedts serie Pythagoras, medan Piazzolla ska göra fortsättningen på min serie En Högst Ordinär Dag och Fornstedt ritar vidare på Martins Ambivalens.

Utdrag ur min pseudoreella serie från Detet;" En Högst Ordinär Dag" som nu Martin Piazzolla alltså ska teckna fortsättningen på.

Det händer lite grejer kring Detet nu. Dels kommer den alltså få en uppföljare och dels kommer den att recenseras i nästa nummer av Bild & Bubbla. Är det så att du missade att köpa en Detet så finns det några kvar och du kan beställa den från någon av oss tecknare för endast 30 SEK (+ ev frakt). Skriv i bloggen eller skicka ett mail till calle.krantz@hotmail.com.

JAGET kommer att finnas till försäljning i april 2011.

7 kommentarer:

  1. NICE! Jag förhandsbokar en signerad JAGET! :D

    SvaraRadera
  2. Haha shit, jag med, jag förhandsbokar med! JAGET, så jävla bra!

    SvaraRadera
  3. Haha nice hörni! Det känns riktigt roligt att göra en uppföljare :D Blir det någon Kioskvältare #2 också eller?

    SvaraRadera
  4. Haha, sjukt bra titlar! Jag kommer vilja ha både en Detet och en Jaget.. Verkar minst sagt lovande :)

    SvaraRadera
  5. Fan vad kul, Svante! :D Eventuellt kommer vi ha någon liten specialpris för folk som köper båda :)
    Känns som att Jaget tar en helt annan vändning nu när vi gör varandras serier än vad vi från början tänkt haha...

    SvaraRadera
  6. Jag vill förboka en "JAGET". :)
    /richard

    SvaraRadera