måndag 29 november 2010

Advent

Advent, i dubbel bemärkelse. Dels var det igår den första advent - dels betyder ju advent som bekant "väntan".
Mitt och brorsans electroprojekt "Forthgone Times" kommer förhoppningsvis i januari vara färdiga med vår skiva To Defeat or Subdue by Force som egentligen skulle blivit klar vintern 2008. Tre år senare har vi plockat upp den lösa tråden, och kanske lyckas vi bunta ihop allt löst material till någon sorts halvokej danselectro.

Nedan kommer en liten julhälsningsvideo från Forthgone Times som jag gjorde för tre år sen, en dag när jag var ensam hemma och kände en enorm tristess, vilket jag tror speglas ganska bra i videon.

Låten i videon heter Route 66 through Oklahoma och är gjord av Forthgone Times.

God jul.

4 kommentarer:

  1. Hahahahahahahaha, den var ROLIG att få se igen.

    SvaraRadera
  2. Älskar verkligen den här videon, låten passar skitbra till den! Så sjukt skön och obehaglig på samma gång :p Mycket bra jobbat! Kul att ni kommer med lite nytt snart också :)

    SvaraRadera
  3. Hahaha läskig, blåser nytt liv i julen! :D en ny atmosfär liksom xD ska bli najs att höra nya grejerna också! :)

    SvaraRadera
  4. Haha, kul att höra hörni! XD Och ja, förhopnningsvis kan jag redovisa lite mer nytt sen efter jul någon gång :)

    SvaraRadera