måndag 13 februari 2012

Utomhuskampanj

God middag.

När jag avslutade Mopperprojektet så var sista uppgiften att konstruera ett förslag på en ny utomhuskampanj. Målsättningen var att den den skulle bli snyggare och mer informativ än den jag tidigare hånat för dess avsaknad av båda.

Sen dess har vi kommit en lång väg, och jag gjorde mitt bästa för att komma på någon bra idé. Jag valde att sätta scenariot under vatten, för att på ett naturligt sätt knyta Moppers oförklarade fisklogo till QR-koder och dem själva. Det var därför jag för ett par inlägg sen skissade på dykare.

Hursomhelst - den slutgiltiga bedömningen från Moppers sida var att det inte var riktigt vad de ville ha rent innehållsmässigt just nu, för att som de själva sa, jag inte fått någon ordentlig breifing av dom på området. De var åtminstone nöjda med den rent grafiskt. Jag tar tröst i det att jag i alla fall tycker att jag gjorde ett något bättre jobb på samma innehåll som den jag kritiserade. Tyvärr har Mopper (klyftigt nog) tagit bort den från sin blogg, så ni får helt enkelt tro mig på mitt ord när jag säger hur dålig den var. Johan Höjer och Andreas Forslund Persson kan intyga.

Men därför har jag möjlighet att visa upp mitt förslag här idag, för vad jag förstår kommer den inte hänga i några busskurer. Håll till godo!



Detaljbild ur mitt förslag på Mopperkampanj.
Detaljbild ur mitt förslag på Mopperkampanj.
Detaljbild ur mitt förslag på Mopperkampanj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar