söndag 15 januari 2012

Årets GothCon-logga!

Medan byggandet fortskrider tänkte jag prata lite om GothCon. För er som är oinvigda i ämnet så är GothCon Sveriges äldsta och ett av de största spelkonventen, där runt 2000 personer samlas för nörderier (som rollspel, figurspel och brädspel) under påskhelgen i Göteborg varje år. Man mår superskit, sover ingenting och äter bara värmpizza i tre dagar - men fan vad roligt man har.

Och varje år har de en logotyptävling. Det var min bror som tyckte jag borde skicka in ett bidrag - och sen tänkte jag väl inte så mycket mer på det, förrän ett mejl damp ner i min inkorg som talade om att jag vunnit! Jag blev så sjukt glad! Och nu i veckan landade årets konventsfolder ner i brevlådan. Känns så bisarrt att se sin egen teckning upptryckt på en sån grej som man fått hem i lådan år efter år, trogen konventsbesökare som man ändå är.


Och självklart måste man ju dit i år också, särskilt som jag hade "sabbatsår" i fjol för att kunna jobba med grejer inför SPX. Men i år kommer påsken tidigare, och allt borde funka bättre. Logotypen kommer förutom foldern att tryckas upp på knappar, t-shirtar och muggar.

Man får passa sig så man inte får hybris. Är du i Göteborg under påsk så kom och säg hej vetja!

Mitt bidrag, som GothConstyrelsen tydligen döpt till "Jetpiloten Morgan".

8 kommentarer:

  1. Åh vad roligt! Grattis, du är ju bäst, den är skitsnygg!

    SvaraRadera
  2. Fan den är jättefin Carlkrantz - men minns du i tvåan/trean när jag tjatade på dig om att du skulle rita ett bidrag och vi skulle dela på pengarna? Du är skyldig mig 250kr din idétjyv!

    SvaraRadera
  3. Men Calle - glöm inte att ADDERA LIV. Det är viktigt att ADDERA LIV när man gör loggor ;)

    Allvarligt, så var den jäkligt läcker.

    SvaraRadera
  4. Grattis för tusan! Nästan lite sugen att dra till Gothcon!

    SvaraRadera
  5. Så fin brorsan!
    Vi måste ju ha GothCon-mötet snart jueeehhhh så att allt blir bestämt.

    "Jetpiloten Morgan..." GothCon-staben förvånar mig faktiskt inte längre så jag gör ingen längre kommentar om det.

    SvaraRadera
  6. Nice! Grattis Calle! Min kompis Sonja drar dit ofta vad jag förstår, ska skryta lite att jag känner dig då :D

    SvaraRadera
  7. Åh tack så himla mycket, fina människor!

    Elena: Tack, vad glad jag blir!! :D
    DanielJansson: Tack hörru! Och ja, nu när du säger det... jag får helt enkelt skicka 250 spänn på posten som tack för idéen! :P Jag saknar de gamla tiderna, Danne - såg om Waltis Hjärna häromdagen också. Tack för att du skrev, blev fan skitglad.
    Martin: FAN jag glömde. Jag visste att det var nånting ;) Men tack!
    Anders: Tack! Och do it!
    Bror: Jueeeeeeeeeeeh, vi måste ju deeeeeeeh. Tråd upp på forumet snarast?
    Olov: Yeah, tack! Jaha vad roligt, då kanske man stöter på henne där nånstans då :)

    SvaraRadera
  8. sv: Oj jag trodde det var Martin ju! Hehe ska genast rätta mitt misstag och länka ;D

    SvaraRadera