onsdag 12 oktober 2011

Allt blir mycket roligare med Jesus

Ibland händer det ju att man råkar tjuvlyssna på folk. Visst händer det, eller hur? Och ofta händer det att man kommer in mitt i samtalet, och inte har en aning om vad det pratas om. Då brukar jag alltid låtsas som att de pratar om Jesus. Allt blir liksom mycket roligare då.
Häromdagen när jag värmde mat, så hörde följande konversation:

- ...Alltså, det är så svårt att gå ifrån honom - han kräver liksom så mycket uppmärksamhet.
- Ja, jag förstår det.
- Vi blev ju tvungna att ta med honom sist när vi åkte ut. Vi satte honom i bakluckan på bilen, och fick ta med honom in när vi kom fram också. Han blir ju så himla orolig om man lämnar honom ensam.
- Men hur gick det då, då?
- Han trivs inte alls i stora sällskap och började skälla på värdparet, så vi gick ut och gick en stund i skogen med honom så han fick springa av sig lite. Det tyckte han om.
- Men var var det ni fick honom ifrån?
- Vi fick honom av en vän som inte riktigt orkade med honom längre.

Nå, från ett trams till ett annat! Jag sitter med uppgiften att göra en lexigrafisk presentation i flygplansmodell över användandet av smartphoneapplikationen Mopper, så jag sitter och researchar lite flygplansbroschyrer och kollar stil och utformning. Det finns en del att hämta där, kan man väl säga - och mycket är väldig roligt (av fel anledning). Har man också lite tid över på kafferasten kan det eventuellt resultera i att man sitter och skriver i egna texter till bilderna. Här är ett axplock av dagens arbete:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar