söndag 2 januari 2011

Detet i Bild & Bubbla 185!


Tvåtusenelvas första inlägg får nog ändå dedikeras till att: Vårt fanzine Detet har recenserats av herr Mikael Sol i det nyaste numret av Bild & Bubbla! Ända sedan vi visste att vi skulle komma med har vi varit lite nervösa över att Sol skulle totalsåga oss och att vi skulle få en riktig skitstorm i ansiktet. Nu blev det inte riktigt så, utan snarare blandad kompott. Trots en del hårda, eller i vissa fall likgiltiga, ord så känns recensionen ändå positiv. Särskilt som man vet att Mikael Sol inte spar på orden om det är något som han verkligen tycker är riktigt dåligt.


Jättekul att Sol valde ett utdrag ur min serie, även om de andra kanske förtjänat det mer. Spännande att han valde exakt samma utdrag som jag själv gjorde här på bloggen.

Nu blev man ännu mer pepp på att färdigställa JAGET, och försöka göra det fanzinet ännu bättre! Måste också passa på att säga att min gode vän och kollega Erik Malms fanzine Jag och Hin Håle också recenserades i samma nummer! (Se länkarkiv nedan).

Och det finns fortfarande några Detet kvar, trettio riksdaler styck kostar de (faktiskt inte 32 som B&B antyder).

Länkarkiv för detta inlägg:
Bild och Bubbla
Rickard Fornstedts hemsida
Martin Piazzollas blogg
Erik Malms blogg
En av Mikael Sols många bloggar

3 kommentarer:

  1. Fan va kul att mr Solsken gav både ris OCH ros! :3 Va sa han om min? Ska kolla upp på närmsta bibliotek när jag får tid! ;)

    Stilig bild!

    SvaraRadera
  2. Erik; han gav även din både ris och ros! Bland annat sa han att han tyckte du var för slarvig, särskilt med bakgrunder, men att han tyckte det var lite synd för att han såg att du var påväg någonstans med ditt tecknande, och att du hade en jävligt bra bild- och rutkomposition :)

    Tack både två annars, det är fan grymma sockor ;)

    SvaraRadera